luni, 5 august 2013

,,Fata de hârtie'' de Guillaume Musso. Recenzie

,, La ce ne servesc cărţile dacă nu ne readuc la viaţă, dacă nu reuşesc să ne facă s-o sorbim cu şi mai multă aviditate?''- Henry Miller

   Nu am cuvinte să descriu ce a făcut din mine cartea asta. M-a făcut să râd, să plâng, s-a jucat cu
sentimentele mele, m-a făcut să simt că fac parte din poveste. Este cea mai bună şi cea mai frumoasă carte pe care am citit-o pân-acum. ,, Fata de hârtie'' este unică, specială, originală şi v-o recomand din toată inima.
    S-ar putea spune că m-am îndrăgostit de felul de a scrie al autorului. Nu e ca nimic din ce am ,, gustat'' până acum. Am găsit atât de multe citate frumoase. M-a purtat cu ea în Los Angeles, Italia şi Franţa alături de personajele pe care am ajuns să le îndrăgesc tare mult.
    Personajele sunt bine conturate, fiecare dintre ele are o personalitate aparte. M-am regăsit în trăsăturile lor; atât pe mine, cât şi pe prietenii mei.
   ,, Fata de hârtie'' m-a făcut să râd atât de tare şi să o ador. E cartea mea preferată. La început, nu i-am dat cine ştie ce şanse, până când am început să mă obişnuieşc cu personajele şi naraţiunea, cam în momentul în care Billie a apărut ,, ca din senin'' în camera personajului principal, Tom Boyd. Mi-au plăcut replicile acide pe care şi le dădeau cei doi când s-au întâlnit prima dată; cum Billie l-a ajutat pe Tom să meargă tocmai până în Mexic, ca el să dea de fosta lui iubită care-l părăsise şi din cauza căreia trecea printr-o depresie şi nu mai putea scrie niciun rând. Milo e cel mai bun prieten al lui Tom şi deşi e adult, se comportă ca un adolescent, iar Carole, cea mai bună prietenă a celor doi, îi reproşează asta.
    Cartea asta m-a ajutat să-mi îmbunătăţesc scrisul şi am încercat şi eu să fac mici descrieri ale personajelor mele, în care să scriu totul despre ele, până la cel mai mic detaliu, de la aspectul fizic la filmul preferat.

   
      Ca să vă faceţi o idee mai vagă despre ce este vorba, voi transcrie aici mica descriere de pe ultima copertă:

        Tom Boyd este un scriitor celebru, aflat în pană de inspiraţie. Billie este o tânără frumoasă şi rebelă, cu un simţ al umorului neobişnuit. Dar mai e un amănunt: Billie este chiar eroina romanelor lui Tom. Într-o noapte, când el se afla pe buza prăpastiei, ea prinde viaţă. Şi îi aduce o veste tulburătoare: dacă el nu mai scrie, ea va muri. Astfel începe o călătorie halucinantă, în care Tom trebuie să-şi recapete inspiraţia, ca să poată salva viaţa femeii de care se îndrăgosteşte. 

         Şi câteva citate:

       ,, Billie îşi şterse ochii înnegriţi de rimelul prelins.
         - Te rog, Jack, nu pleca aşa.
           Dar bărbatul îşi pusese deja mantoul. Deschise uşa, fără să arunce vreo privire spre amanta lui:
         - Te implor! strigă ea căzând
       
          Şi asta era tot. Nici măcar un punct. Cartea se termina la cuvântul ,,căzând'', urmat de două sute de pagini albe.''

   
         ,, Nu mai avea nici serviciu, nici casă, nici maşină. Dar îi rămânea Carole. Pierduse tot. Înafară de ce era esenţial.''

         
        
        
        

2 comentarii:

  1. Am citit-o,mi-a plăcut și mie!Finalul a fost foarte..wow!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mind blowing. :)) Nici eu nu m-am aşteptat la aşa ceva, dar, într-un fel, mă bucur că s-a sfârşit aşa. Nu-mi puteam imagina un final mai interesant.

      Ștergere